3 Ocak 2015 Cumartesi

Görselliğin öneminin farkına varılması web siteleri aracılığıyla ulaştırılmak istenen mesajların artan bir şekilde videolar yoluyla iletilmeye çalışmasına neden olmakta. Bir de herkesin bu mesajları en ön sırada iletmek için SEO’ya başvurduğunu düşündüğümüzde rekabetin iyice arttığını rahatça görürüz. Arama motoru optimizasyonunun yazılan içerik ile doğrudan alakalı olduğu bir gerçek. Anahtar kelimeler yoluyla gerçekleştirilen SEO, animasyon ya da videoları doğrudan tanımaz. Video paylaşım siteleri arasında birçok seçim olmasına rağmen kuşkusuz YouTube en çok kullanılan site. Peki YouTube videolarınızı SEO’ya uygun hale getirmek için yapmanız gerekenler nelerdir?


Videonuzu içeriğine uygun bir şekilde isimlendirin. YouTube’a yüklediğiniz videoların dosya ismini başlıkta görünmesini istediğiniz şekilde isimlendirmeniz, arama yapılırken birer anahtar kelime görevi görmesini sağlar.


Anahtar kelimelerinizi girmeyi unutmayın. Videonuzu isimlendirdikten sonra başlık kısmının altında bulunan açıklama ve etiketler bölümüne videonun içeriği, vermek istediğiniz mesaj, web siteniz ve markanızla ilgili kelimeleri arama sonuçlarını etkileyen anahtar kelimeler olarak girin. Bu durum hem YouTube üzerinde hem de Google’da yapılacak araştırmalarda videonuzun üst sıralarda yer almasına yardımcı olur. Yüklediğiniz videoların hemen çok kişi tarafından izlenmeyeceğini düşündüğümüzde, anahtar kelimeler videonuzun üst sırada yer almasında kilt rol oynar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder